سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سپتیک تانک بتنی

 

دلایل ناکارآمدی سپتیک تانک ها :

سپتیک تانک ابزاری موثر در جهت تصفیه فاضلابهای بهداشتی خروجی از توالتها، سینکها در واحدهای خانگی ، تجاری ، صنعتی و ... می باشد. سپتیک تانک وظیفه جداسازی پسماندهای آلی جامد را از پساب مایعی که وارد آن می شود را بر عهده دارد. ذرات جامد در پایین مخزن ته نشین می شوند و لایه لجن را ایجاد می کنند، در حالی که گریس و چربی ها در قسمت بالایی شناور می شود و لایه کف را تشکیل می دهد. ذرات جامد در کف مخزن می نشینند و لایه لجن را تشکیل می دهند. هنگامی که پساب از مخزن به سمت زهکشی می رود، برخی از رسوبات با فاضلاب شسته می شوند و به مرور زمان باعث مسدود شدن میدان شستشو می شود. از آنجایی که میدان شستشو مسدود شده است، نمی‌تواند فاضلاب بیشتری را بپذیرد، که در نتیجه پشتیبان‌گیری، بوهای متعفن و سایر نشانه‌های خرابی سیستم سپتیک و موارد دیگر ایجاد می‌شود.

نحوه انجام بازرسی سپتیک تانک :

در نهایت، اگر سیستم سپتیک تانک شما از کار بیفتد و محیط زیست را آلوده کند، دولت به شما دستور می دهد که آن را به طور کامل جایگزین و تعویض کنید. بنابراین، توصیه می‌شود که سیستم خود را به طور مداوم بررسی و نظارت کنید تا اطمینان حاصل کنید که عملکرد صحیحی دارد. اما، به طور خاص، چگونه می توان یک بازرسی سپتیک را انجام داد؟ از طریق شاخص های زیر در مورد یک سیستم خراب، می توانید تعیین کنید که آیا سیستم شما خراب است یا خیر:

 

  1-زهکشی هایی که زهکشی آنها کند است

2-سرریز شدن سپتیک تانک و پر شدن حیاط خانه با آب راکد و بوی بد

وقتی باران می بارد و مشکل زهکشی دارید، باید با یک لوله کش تماس بگیرید. اگر مجبور هستید مخزن سپتیک تانک را به طور منظم - بیش از یک بار در سال - پمپاژ کنید، ممکن است یک ایستگاه پمپاژ اجاره کنید. اگر به نظر می رسد که چمن اطراف سپتیک تانک با سرسبزی رشد می کند بدانید که سیستم زهکشی شما دچار اشکال است.

ü     استفاده از جداول رنگ ردیاب برای انجام بازرسی سپتیک

اگر هر یک از شاخص های بالا را مشاهده کنید، سیستم سپتیک شما به احتمال زیاد از کار می افتد. باید در اسرع وقت به مشکل رسیدگی کنید تا از کنترل آن جلوگیری کنید. یکی دیگر از روش های ساده برای انجام معاینه سپتیک تانک استفاده از قرص های ردیاب رنگ است. اینها قرص های سپتیک دوست هستند که ممکن است در توالت ریخته شوند، و اگر سیستم سپتیک شما مشکل داشته باشد، رنگ روی چمن اطراف زمین تخلیه شما ظاهر می شود.

مشکلات متداول سپتیک تانک بتنی و راه حل آنها :

یک مدل ارزان ، رایج و محبوب از سیستم های تصفیه فاضلاب ، سپتیک تانکهای بتنی می باشد که تقریبا مورد تایید ارگانهای دولتی مربوطه می باشد. سپتیک تانک بتنی از بتن مسلح که ضد سولفات است ، ساخته می شودو برای جلوگیری از ترک نیز آنها را به لایه های ایزوگام فویلدار  مجهز می کنند. اضافه بار هیدرولیک زمانی اتفاق می افتد که مقدار زیادی آب به طور همزمان به مخزن سپتیک تانک بتنی تخلیه شود. هنگامی که مخزن مقدار زیادی آب دریافت می کند، قبل از اینکه فرصتی برای ته نشین شدن داشته باشد، مجبور می شود فاضلاب را به داخل میدان تخلیه دفع کند. در نتیجه، فشار بیش از حد هیدرولیک باعث می شود پساب در حیاط بیرون بیاید یا به داخل خانه بازگردد.

 راه حل: برای جلوگیری از این اضافه بار، از شستن بیش از حد لباس ها در یک روز و تعمیر هر گونه نشتی در اتصالات به محض اینکه آنها را پیدا کردید، خودداری کنید.

نگهداری ضعیف یا عدم نگهداری صحیح سپتیک تانک بتنی :

مشکل: خرابی سیستم های سپتیک تانک بتنی به دلیل عدم تعمیر و نگهداری منظم یکی از دلایل اولیه خرابی زودهنگام است. به عنوان مثال، اگر فیلتر خروجی را به طور منظم تمیز نکنید، ممکن است مسدود شود و در نتیجه سیستم سپتیک تانک بتنی کامل از کار بیفتد. در تلاش برای محدود کردن مدت زمانی که سیستم‌های سپتیک بدون مراقبت رها می‌شوند، دولت برای صاحبان سیستم‌های سپتیک الزامی نموده است که آنها را هر دو تا سه سال یکبار پمپ کنند.

راه حل: به پمپاژ سپتیک تانک خود هر چند سال یا هر چند وقت یکبار توجه کنید.

طراحی و نصب ضعیف سپتیک تانک بتنی :

مشکل: انواع مختلف خاک، سنگ بستر، سطوح آب زیرزمینی و شیب در نقاط مختلف جهان وجود دارد. ممکن است نادیده گرفتن چنین ملاحظاتی در هنگام ساخت سیستم سپتیک تانک منجر به ساخت سیستمی شود که صاحب آن را با مشکلات زیادی مواجه کند.

راه حل: برای به دست آوردن نتایج بهینه، سیستم سپتیک تانک بتنی باید به طور خاص برای نیازهای ملک مورد نظر ساخته و ساخته شود. اطمینان حاصل کنید که با یک مهندس آموزش دیده صحبت کرده و از آنها تقاضا نمایید تا یک بازرسی سایت انجام دهند تا اطلاعاتی را که می خواهید در اختیار شما قرار دهند تا مناسب ترین طرح سیستم سپتیک تانک را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

آسیب فیزیکی :

مشکل: راندن، سنگفرش کردن یا ساختن روی سپتیک تانک می تواند باعث آسیب فیزیکی به برخی از مهم ترین اجزای سپتیک تانک شود. ممکن است مخزن یا لوله ها حرکت کرده یا بشکنند و در نتیجه سیستم دچار نقص یا خرابی شود.

راه حل: از رانندگی، ساخت و ساز یا هر فعالیت بدنی دیگری که ممکن است با انجام دادن این کار به سپتیک تانک و ناحیه اطراف آن فشار بیاورد، خودداری کنید.

استفاده از محصولات و مواد شیمیایی مضر :

مشکل این است که اکثر صاحبان سیستم سپتیک تانک بتنی به طور ناخواسته از تعداد زیادی اقلام و مواد شیمیایی خطرناک استفاده می کنند. محصولاتی مانند سفید کننده ها، حلال ها، شوینده ها، پاک کننده های فاضلاب و صابون های ضد باکتری از مواد شیمیایی ایجاد می شوند که می توانند به میزان قابل توجهی میزان باکتری ها و آنزیم ها را در منبع آب و ضایعات مخزن سپتیک تانک بتنی کاهش دهند. در واقع، سیستم سپتیک متوسط ??حاوی بیش از صد ماده شیمیایی قابل تشخیص است. راه حل: از استفاده از موادی که ممکن است به سیستم سپتیک شما آسیب وارد کند خودداری کنید.

شستشوی اقلام غیرقابل تجزیه زیستی :

بسیاری از کالاهای بالقوه خطرناک توسط اکثر کاربران صاحب سیستم سپتیک تانک بتنی بدون اطلاع آنها استفاده می شود. مواد شیمیایی مختلفی برای تولید محصولاتی مانند سفید کننده، حلال‌ها، شوینده‌ها، پاک‌کننده‌های تخلیه و صابون‌های ضد باکتری استفاده می‌شوند که همگی پتانسیل کاهش قابل توجه باکتری‌ها و جمعیت آنزیم‌ها در تانک‌های سپتیک را دارند. تخمین زده می شود که سیستم سپتیک تانک متوسط ??حاوی بیش از صد ماده شیمیایی مختلف است. جلوگیری از آسیب به سیستم سپتیک تانک بتنی  با استفاده نکردن از کالاهایی که مضر شناخته شده اند امکان پذیر است.

آسیب ریشه گیاها به سیستم سپتیک تانک :

از آنجایی که درختان و درختچه‌ها کاملاً تهاجمی هستند، خود را به داخل لوله‌ها فشار می‌دهند که منجر به یک سیستم سپتیک تانک شلوغ می‌شود. علاوه بر این، ریشه ها می توانند خطوط لوله را پاره کنند و به مخازن سپتیک تانک بتنی آسیب برسانند و در نتیجه رشد مداوم آنها نشتی ایجاد کنند.

راه حل: به عنوان یک قاعده کلی، از رشد درختان و گیاهان در مجاورت تاسیسات تصفیه فاضلاب خودداری کنید.

آیا می توانید یک سیستم سپتیک تانک بتنی خراب را تعمیر کنید؟

گرفتگی سیستم سپتیک تانک بتنی  نه تنها آزاردهنده است، بلکه ممکن است سلامت عمومی را نیز تهدید کند. به همین دلیل است که هر مشکلی که در مورد سیستم سپتیک ایجاد می شود باید در اسرع وقت برطرف شود. یک مشکل بیولوژیکی یا یک شکست مکانیکی شایع ترین دلایل خرابی سیستم سپتیک تانک بتنی است.

ترمیم مشکلات بیولوژیکی سپتیک تانک بتنی :

هنگامی که یک سیستم به دلایل بیولوژیکی از کار می افتد، شوک درمانی به طور کلی برای بازیابی عملکرد کافی است. اکثریت قریب به اتفاق صاحبان سیستم های سپتیک تانک بتنی نمی دانند که از اقلامی استفاده می کنند که به طور قابل توجهی تعداد باکتری ها را در تانک های سپتیک آنها کاهش می دهد. در نتیجه مستقیم، ضایعات آلی با سرعت کافی هضم نمی شوند. برای اینکه سپتیک تانک بتواند فاضلاب جدید خانه را مدیریت کند، مقداری از فاضلاب موجود در مخزن باید به میدان تخلیه تخلیه شود. افزودنی‌های بیولوژیکی میلیاردها باکتری و آنزیم را وارد سیستم سپتیک شما می‌کنند و به آن اجازه می‌دهند تا برای مدت طولانی‌تری به تجزیه زباله‌های آلی در سطح مطلوب خود ادامه دهد. در بیش از 80 درصد از این موقعیت‌ها، سیستم‌های سپتیک تانک بتنی بازسازی شدند و توانستند بار دیگر در اوج عملکرد عمل کنند.

تعمیر مشکلات مکانیکی سپتیک تانک بتنی :

خرابی های مکانیکی بسیار نادر است، اما همیشه یک استثنا وجود دارد. محلول های بیولوژیکی باید ابتدا در هنگام خرابی سیستم سپتیک تانک بتنی استفاده شوند، زیرا موثرتر از مواد شیمیایی هستند. اغلب اوقات، درمان بیولوژیکی موثر خواهد بود و به شما امکان می دهد هزاران میلیون تومان در این فرآیند پس انداز کنید. با وجود همه اینها هنوز هم می توان مشکلات مکانیکی داشت. به عنوان مثال، مخزن سپتیک تانک بتنی ممکن است در نتیجه طراحی معیوب، عملکرد خودروها و سایر ماشین‌های سنگین در بالای سپتیک تانک، و حتی خوردگی ناشی از گازهایی مانند سولفید هیدروژن که به عنوان محصول جانبی باکتری‌های بی‌هوازی تولید می‌شوند، شکسته شود. ترک های سپتیک تانک بتنی به دو صورت مکانیکی و شیمیایی قابل ترمیم هستند. ترمیم ترک ها در درپوش ها نسبتاً ساده است - یک پرکننده بتن ریخته می شود و ترک باید در کوتاه ترین زمان پر شود. ترک های سپتیک تانک در موارد خاصی نیاز به اصلاح دارند، اما همه ترک های سپتیک تانک نیازی به تعمیر ندارند. مخازن سپتیک تانک بتنی با دیواره های محکم ساخته شده اند که تضمین می کند که شکستگی های کوچک هم هیچ آسیبی وارد نمی کند. در ابتدا، مخزن تخلیه می شود و سپس اجازه داده می شود تا قبل از انجام هر گونه تعمیراتی خشک شود، همانطور که در این مثال وجود دارد. هنگامی که ترک های مخزن تعمیر می شوند، پیمانکار برای تکمیل کار از سیمان و ترک پرکننده استفاده می کند.

به خاطر داشته باشید که دسترسی و ورود سر به دریچه سپتیک تانک بسیار خطرناک است، بنابراین سعی نکنید خودتان آن را تعمیر کنید. احتمالاً پس از تخلیه کامل مخزن، به تولید مواد شیمیایی خطرناکی ادامه خواهد داد که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد و حتی باعث مرگ شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.